پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

تقدیم به شهیدان گلزار پلام
*******************************
شهید سیروس آقاجانی
فرزند: آقاجان
تاریخ تولد: 1343/03/12
تاریخ شهادت: 1364/02/05
محل شهادت: مریوان
*******************************
شهید ایرج اکبری
فرزند: موسی
تاریخ تولد: 1345/03/15
تاریخ شهادت: 1367/04/04
محل شهادت: طلائیه اهواز

آخرین نظرات

چالش سطل آب یخ

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۰۶ ق.ظ

چالش سطل آب یخ این روزها در بسیاری از کشورها از جمله ایران فراگیر شده است. چالشی که در ابتدا افراد مشهور و بعد از آن تمامی‌ مردم با ریختن سطل آب یخ بر روی سر خود و فیلم گرفتن و انتشار آن در شبکه مجازی به آن می‌پیوستند. موضوعی سرگرم کننده که در بسیاری از موارد از موضوع اصلی خود دور شده است. در این نوشته یک آزاد اندیش به سراغ موضوع مهمی‌ رفته ایم، نکات مهم

ی‌که برای پذیرش چالش سطل آب باید به آن فکر کنید، با ما باشید؛


۱- این درباره شما نیست، در مورد ALS هست.
باید بدانید که این چالش برای معرفی بیماری ALS یا آمیوتروفیک‌ لاترال‌ اسکلروز هست. آمیوتروفیک‌ لاترال‌ اسکلروز (ALS) عبارت‌ است‌ از تخریب‌ پیش‌ رونده‌ سلول‌های‌ طناب‌ نخاعی‌، که‌ منجر به‌ از دست‌ رفتن‌ تدریجی‌ عملکرد عضلات‌ می‌شود. این‌ بیماری‌ مسری‌ یا سرطانی‌ نیست‌. علایم‌ این‌ بیماری‌ ممکن‌ است‌ با علایمی‌ که‌ در اثر بیماری‌ لایم‌ در دستگاه‌ عصبی‌ بروز می‌کند اشتباه‌ شوند. در بیماری‌ ALS ، دستگاه‌ عصبی‌ مرکزی‌ و عضلات‌، به‌ خصوص‌ عضلات‌ دست‌، ساعد، پا، سر و گردن‌ درگیر می‌شوند.در حال‌ حاضر این‌ بیماری‌ علاج‌ناپذیر است‌. بیماران‌ معمولاً در عرض‌ ۵-۲ سال‌ فوت‌ می‌کنند، اما ۲۰% از آنها تا ۵ و ۱۰% از آنها تا ۱۰ سال‌ زنده‌ می‌مانند. شما با شرکت در این چالش و کمکی که  می‌کنید در حال تهیه بودجه برای کمک به پیشرفت تحقیات در این زمینه هستید. باید بدانید که این موضوع بیشتر از تفریح و خنده و سرگرمی‌هست. اگر در ایران هستید و مایل به کمک هستید می‌توانید به انجمن حمایت از ALS ایران بروید.

۲- وقتی شما چالش سطل آب یخ را قبول می‌کنید، باید به انجمن‌های حمایتی نیز کمک کنید.
شاید بدترین بخش چالش سطل آب یا همون Ice Bucket Challenge همون بخش کمک کردن باشه. اگر دلیل این که سطل آب یخی را روی خود میریزید این نیست که به این بیماری کمک کنید، پس چیست؟ این مثل این است که شما چلنج تست غذا برای خیریه راه اندازی کنید و دست آخر بعد از خوردن غذاها بدون هیچ کمکی مجلس را ترک و به خانه بروید. این هزینه زیادی نیست، اما برای این بیماری تاثیرگذار هست. بنیادهای خیریه زیادی هستند که شما می‌توانی به آنها کمک کنید. AlS یکی از آنهاست. از خیریه‌های قابل اطمینان در ایران می‌توان، بنیاد خیریه محک با رویکرد کمک به کودکان سرطانی نام برد.

۳- شما باید عاملی برای فراگیر شدن دلیل این چالش باشید.
در ویدئوهای انتشار یافته بسیار دیده شده که افراد خندان جلوی دوربین ظاهر شده و بعد از خالی کردن سطل آب بدون هیچ توضیحی در مورد علت اصلی به وجود آمدن این چالش دوستانشون رو دعوت می‌کنند و تصویر به پایان می‌رسد. بالعکس گروه اول افرادی نیز هستند که با توضیحات کامل در مورد این بیماری و نوشتن چک کمک خود را به این بنیادها بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌دهند.

۴- با مشاهده اشتباه افراد، در مورد هستی و اهمیت این چالش قضاوت اشتباه نکنید.
حتی اگر مردم چشمان خود را برای ALS باز کنند باید این بخش که به تحقیقات این بیماری کمک کنید را فراموش نکنید!! این واقعاً موضوع مهمی‌هست. فلسفه بودن این چالش خنده و سرگرمی‌نیست. چالش سطل آب یخ برای کمک به مردم ساخته شده است. چنین رویدادهایی نیاز است و باید بزرگ و بزرگتر شود. این روند به خنده و سرگرمی‌کشیدن چالش سطل آب یخ به نفع ALS نیست و در حال قربانی شدن در زیر این تغییر رویه می‌باشد.
به طور خلاصه، افرادی که نمایشی اشتباه را جلوی دوربین می‌برند، کمک نمی‌کنند و … این شکست چالش سطل آب یخ نیست. این شکست افرادیست که ارتباط و همزیستی را نفهمیده اند.

۵-ریاضیات تایید می‌کند.
در آخرین شمارش، رقم ۸۰میلیون دلار برای کمک به تحقیقات ALS تایید شد. این رقم در سال گذشته ۲میلیون دلار بود که نشان دهنده رشد ۴۰۰۰درصدی می‌باشد. درسته که گروهی بیس کلی را فراموش کردند اما اعداد دروغ نمی‌گویند. چالش سطل آب یخ به نفع بیماران ALS پیروز شد.

۶- خیریه‌های دیگر را فراموش نکنید.
افراد معروف و ثروتمند نباید به بهانه سطل آب یه خیریه‌ها کمک کنند. مشکلاتی از قبیل ALS، سرطان و … نیازمند کمک مستمر شما هستند. افرادی چشم انتظار یافتن راه‌های درمان هستند  پیدا کردن این راه‌ها نیازمند هزینه‌های بالای تحقیقات. در ایران نیز خیریه‌های بزرگی هستند که در کنار انجمن مهربانی میتوان به بنیاد خیریه محک اشاره کرد. شاید رقمی‌که کمک می‌کنید کم باشد، اما با مشاهده ۸۰۰۰۰۰۰۰ دلاری که برای ALS جمع آوری شد، مطمئن باشید که قطره قطره جمع می‌گردد و به دریایی برای کمک  تبدیل می‌شود.

۷- در کل، سرگرمی‌خوبی است.
فارغ از نوشته‌هایی که ذکر شد، این سرگرمی‌خوبی می‌باشد. حداقل به امتحانش می‌ارزه.
اما از یاد نبرید که ALS بیماری عذاب آوری هست. راه حلی برای آن یافت نشده است و هر روز گروهی هستند که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. از این که تا اینجای نوشته با ما بودید، سپاسگذاریم. برای کمک به انجمن حمایت از ALS ایران و یا بنیاد خیریه محک می‌توانید به وبسایت رسمی‌آنها مراجعه کنید.

پلام دات آی آر  (۱)

سلام
مطلبتان را خواندم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">