پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

تقدیم به شهیدان گلزار پلام
*******************************
شهید سیروس آقاجانی
فرزند: آقاجان
تاریخ تولد: 1343/03/12
تاریخ شهادت: 1364/02/05
محل شهادت: مریوان
*******************************
شهید ایرج اکبری
فرزند: موسی
تاریخ تولد: 1345/03/15
تاریخ شهادت: 1367/04/04
محل شهادت: طلائیه اهواز

آخرین نظرات

گستاخی کودکان را چگونه مهار کنیم؟

سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۳۸ ق.ظ

گستاخی در کودکان آزار دهنده است، اما مشکلی عادی و معمول محسوب می‌شود که باید مهار و کنترل شود.

امروزه گستاخی در کودکان آن هم با والدین خود موضوعی  است جدی که متاسفانه در میان خانواده‌های ما خیلی به آن توجه نمی‌‌شود.

در سنین پایین گستاخی در کودکان معمولا به شکل‌ بهانه گیری‌های مکرر همراه با داد و فریاد بر سر پدر و به خصوص مادر خود را نشان می‌دهد در برخی اوقات این نوع رفتارها تشدید می‌شود و به وضوح شکل دعوا و پر خاشگری را به خود می‌گیرد،  اما با بالا رفتن سن اطفال به خصوص در سنین مدرسه، پرخاشگری‌ها و گستاخی کودکان اشکال واضح تری را به خود می‌گیرد به کار بردن الفاظ رکیک رایج در سطح جامعه، لگد زدن و داد و فریاد، پر خاشگری‌ های بی ادبانه نمونه‌ های رایجی از این دست رفتارهای ناهنجار می‌باشد.

 اولین موضوع که والدین باید بدان توجه داشته باشند شناسایی هر چه زودتر این گونه رفتارها است والدین نباید از کوچکترین رفتار زشت و ناپسند کودک خود بگذرند.

لزومی ندارد پاسخ هر گونه رفتار زشت کودک را با تنبیه داد همین که کودک با برخورد قاطع والدین را در مواجه با رفتار زشتش ببینید کافی است برخی از والدین‌ها به راحتی از کنار گستاخی‌های کودک خود رد می‌شوند و به نوعی با آن کنار می‌آیند که کار اشتباهی است.

 نباید درخواست‌های غیر منطقی کودک را قبول کرد به عنوان مثال در خیابان‌ با دیدن یک اسباب بازی همان لحظه انتظار دارد که والدین برایش خریداری کنند بهترین و اصولی ترین واکنش والدین، مقاومت‌ مطلق و بی چون و چرا با این موضوع است.

همیشه باید یاد داشته باشید که برخورد شما باید به دور از هر گونه خشونت باشد به عنوان مثال خیلی ساده و راحت به کودک خود بگویید که این درخواست تو به دلیل این که در حال  حاضر غیر منطقی است عملی نمی‌شود و هر زمان که خودم صلاح دانستم برایت عملی خواهم کرد.

رفتار صحیح با کودکان گستاخ

نحوه‌ی پاسخگویی شما در زمان بحث بین کودکانتان بسیار مهم است به خودتان متذکر شوید که این رفتار بخشی از فرایند رشد است.
بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی امروزه گستاخی و پرخاشگری کودکان به والدین را به تصویر می‌کشند و اغلب بی ادبی و طعنه زنی را در معرض دید کودکان می‌گذارند شاید این نمونه کارا صرفا برای خنده و کمدی خوب باشد، ولی در صورت امکان این قبیل برنامه‌ها را باید به تدریج از دید فرزندنتان حذف کنید.


باشگاه خبرنگاران جوان

پلام دات آی آر  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">