پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

تقدیم به شهیدان گلزار پلام
*******************************
شهید سیروس آقاجانی
فرزند: آقاجان
تاریخ تولد: 1343/03/12
تاریخ شهادت: 1364/02/05
محل شهادت: مریوان
*******************************
شهید ایرج اکبری
فرزند: موسی
تاریخ تولد: 1345/03/15
تاریخ شهادت: 1367/04/04
محل شهادت: طلائیه اهواز

آخرین نظرات

تصاویری زیبا از اشکورات گیلان قسمت دوم

پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ب.ظ

دهستان های شوئیل ( سال 1373 از اشکور سفلی منفک شده است)- اشکور سفلی و اشکور علیا ( بخش رحیم آباد شهرستان رودسر) - دهستان های کجید و سمام ( شهرستان املش ) و دهستان های اشکور و جنت رودبار از شهرستان رامسر تقسیم بندی شده است.

 اشکور تمدنی دیرینه داشته و به سلسله کاکیان برمی گردد. در سده ‏های اخیر نام عالمان بی‏شماری با پسوند «اشکوری» در کتب تراجم و رجال آمده است.

اشکور از لحاظ فرهنگی در منطقه تاریخی دیلم قرار دارد و مردم این سامان که جزء کوچکی از مردم دیلم به شمار می ‏آیند، همگی در قرن سـوم از آیین زرتشـت خارج و توسـط «ناصـرالحــق اُطـــروش» .....

( ابومحمد حسن بن علی بن عمر الأشرف بن علی زین العابدین علیه‏ السلام ملقب به ناصر الحق و اصمّ و اُطروش، جدّ مادری سید مرتضی و سید رضی است که دین مقدس اسلام را در بلاد دیلم از راه تبلیغ رواج داد ) مسلمان و شیــعه اثنی عشری شدند.


بعد از اسلام نیز این مناطق شاهد تحوّلات گوناگونی بوده است. یکی از این تحولات، قیام فرزندان این آب و خاک «آل بویه2 یا آل دیالمه» است که حرکت آنان منجر به سقوط حکومت عباسیان و تشکیل اولین دولت شیعی در جهان اسلام از سال 325 تا 447 ه . ق گردید.

آنان در قسمت زیادی از بلاد عراق عجم و عراق عرب من جمله بغداد حکمروایی داشتند و فقهایی چون شیخ مفید، سید مرتضی، سید رضی، شیخ طوسی، سلاّر دیلمی و غیر ایشان در کنف حمایت این مردان بزرگ شیعی به نشر معارف و فرهنگ و فقه علوی پرداختند.


اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

اشکور رودسر

پلام دات آی آر  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">