پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

گیلان، رودسر، اشکورات، روستای پلام

پلام

تقدیم به شهیدان گلزار پلام
*******************************
شهید سیروس آقاجانی
فرزند: آقاجان
تاریخ تولد: 1343/03/12
تاریخ شهادت: 1364/02/05
محل شهادت: مریوان
*******************************
شهید ایرج اکبری
فرزند: موسی
تاریخ تولد: 1345/03/15
تاریخ شهادت: 1367/04/04
محل شهادت: طلائیه اهواز

آخرین نظرات

بازار های هفتگی در استان گیلان

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ب.ظ

 بازارها از نخستین تشکل‌های اجتماعی بشر محسوب می‌‌شوند و برای خرید و فروش و معامله و تأمین نیازهای اقتصادی مردم به وجود آمده‌اند.
در گذشته علاوه بر بازارهای دایمی، بازارهای هفتگی بر پا بود و امروز نیز شاهد تداوم چنین اجتماعاتی در اکثر شهرها و نقاط روستایی گیلان هستیم.

تنوع محصولاتی که ارائه می‌شود، تازه‌بودن آن‌ها و مناسب بودن قیمت اجناس که فروشندگان آن‌ها بیشتر مواقع خود تولیدکننده آن نیز هستند، مشتریان زیادی را برای حضور در این بازارها جلب می‌کنند.

در گیلان ، بازارهای زیر ، هر هفته برگزار می‌شود:
شنبه‌ بازار:
این بازار روزهای شنبه و در بندرانزلی، اسالم، پاشاکی‌پشل ، پیربازار ، تجن‌گوکه، جورشر، دهشال، شبخوس‌لات، شیخعلی‌کلایه، گوراب‌پس، لسکوکلایه، لولمان و ماسال فعال است.

یکشنبه بازار:
این بازار روز یکشنبه و چوبر، خلیف‌آباد، خمام، دستک، رودسر، کوچصفهان، گشت‌رودخان، صومعه‌سرا و لولمان فعال است.

دوشنبه بازار:
این بازار دوشنبه هر هفته و در آستانه‌ اشرفیه، خشکبیجار، رحیم‌آباد، سنگر، سیاهکل، شفت، ضیابر، کپورچال، کومله، گوراب‌زرمیخ و هندخاله فعال است.

سه‌شنبه بازار:
سه‌شنبه بازارا در اباتر، املش، پره‌سر، پاشاکی، جورشر، چهارده، دهکاء، فومن و لفمجان تشکیل می‌شود.

چهار‌شنبه بازار:
این بازار چهارشنبه‌ها در چابکسر، چوکام، حسن‌رود، خشک نودهان، رضوانشهر، رودبنه، زیده، شیخ‌محله، کوچصفهان، کیاشهر، لنگرود، پونل، کسماء ، تازه‌آباد، جانکاه، لولمان، واجارگاه و آقا سید شریف فعال است.

پنج‌‌‌شنبه بازار:
این بازار نیز پنجشنبه‌ها در آستانه‌ اشرفیه ، تولم‌شهر ، خشکبیجار ، زیباکنار ، سیاه‌رودآلیان ، سیاهکل ، شاقاجی ، شاندرمن ، طاهرگوراب، کلاچای، نوخاله و تالش فعال است./تسنیم

پلام دات آی آر  (۲)

۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۰ حسین صفری سیدآبادی
بسیار خرسندم و ممنون از شما هم استانی بسیار با وقار و با وفای خودم. ساکن شهر ری و حضرت عبدالعظیم می باشم، بابت مقاله ای نیاز مبرم و ضروری به بازارهای هفتگی گیلان داشتم و من شاید یک پنجم اینها را در ذهن داشتم، خبرنگار، شاعر و نویسنده می باشم، کاری از دستم بر بیاید برای گیلان عزیر از سر هم دریغ نمی نمایم و تا کنون شش جلد کتاب هم نوشته ام. شاد و سربلند باشید عزیزان من. ارادتمند صفری سید ابادی
خیلی عالی تحقیقم کامل شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">